söndag 23 oktober 2016

Lördag i Stinshuset.





God kväll!

Det blev ju en riktigt bra lördag det här och jag fick nog för en gångs skull gjort precis allt som jag hade tänkt mig. Jag sätter vanligtvis upp aningens för höga mål för vad som är rimligt att hinna med på en dag men inte idag. Förutom helgens vanliga måsten; en tur med dammsugaren och några maskiner tvätt, fick jag äntligen lite ordning på barnens kläder. Oj, oj, oj vad dom växer fort... Jag har rensat ut; slängt,sparat och skänkt. Och så har barnen äntligen fått varsin garderob efter att ha delat med varandra i flera år. Bara det kändes så himla bra i själen. 

Nu har vi bott i Stinshuset i nästan ett helt år men är långt ifrån inflyttade i ordets alla bemärkelser. Barnen delar fortfarande sovrum på ovanvåningen (och vårt blivande sovrum här nere har för tillfället förvandlats till ett lekrum - blev så h i m l a bra!) men tanken är såklart att dom ska få vars ett eget när vi har renoverat klart. Det finns ju tre bra sovrum och ett allrum på vår ovanvåning som barnen kommer att få för sig själva i framtiden och det kommer att bli toppen när vi väl är där. 

Men innan vi går på ovanvåningen (tänk vilken lycka att få planera inte bara ett eller två utan hela tre barnrum!!) måste vi bli helt klara med allt här nere och det finns ju en del att göra. Fast förutom fönsterna är det faktiskt mest roliga saker kvar som att måla möbler, inreda och sätta sin egen prägel på huset. Och nån större panik med egna rum är det ju inte ännu medan barnen är så små. Dom vill ju ändå helst vara precis där man själv är än så länge och sover nog som tryggast tillsammans också. Kanske är det mest i min otåliga inredningsnerv det rycker och drar? Japp, förmodligen! 









Bjuder på några bilder från dagen som annars varit så väldigt regnig och grå här i Skåne. 
Vet inte om ni minns hur det såg ut innan fönsterna blev vita men om ni är nyfikna kan ni ju alltid ta och kika här.


Natti natti vänner!


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails