onsdag 26 oktober 2016

Att stanna i nuet.





Men hur vacker är inte naturen just nu?

Och här i Ystad har det varit alldeles underbart väder. 
Kall och krispig luft som riktigt nöp i kinderna när jag var på väg till jobbet i morse. Åh, tänk om man hade varit ledig istället. Då hade jag nog allra helst velat dra på mig gummistövlarna och hoppat i lövhögar med barnen, druckit varm choklad och bara njutit av tiden. 

Jag insåg med viss panik häromdagen att julmarknaderna och första advent bara är några få veckor bort och även om jag verkligen Ä L S K A R julen vill jag nog stanna i nuet ett litet tag till. Och sen barnen kom har ju även en annan helg kommit att bli viktig, nämligen Allhelgona och Halloween. Så i helgen plockar vi fram pumpor och kniv, bakar fladdermuskakor och spökar till det med girlanger och ljusslingor. 

Så himla mysigt det där med. 


***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails