onsdag 6 juli 2016

En bokhylla och tjugo flyttlådor senare.






För ett par veckor sedan, en sån där riktigt varm och härlig försommarsöndag i maj, satt vi ute i trädgården med barnen och njöt av varandra, vädret och glass i stora lass. En sån där söndag man egentligen inte borde röra en fena och absolut inte ens skänka en tanke på att bege sig på jakt efter en bokhylla. Men, när tanken likväl infinner sig och mannen snällt nog erbjuder sig att åka och handla, ja då blir man helt enkelt bokhylla. Från början hade vi egentligen en idé om att platsbygga en egen men vi insåg ganska snart att det skulle ta alldeles för mycket tid i anspråk just nu.

 Och det blev ju hur bra som helst att äntligen få packa upp böcker, alla våra älskade nummer av Lantliv och en hel del annat smått och gott. Jag tror jag packade upp nästan tjugo flyttlådor när hyllan väl var på plats. Det är en himla fin känsla att få packa upp sina saker och fylla huset med sånt som är vi. Sånt vi tycker om och mår bra av att ha runt om oss. Och äntligen har min vackra ärvda kristallkrona fått sin plats i vardagsrummet 







Rosorna?

Dom fick vi av ett par grannar som tack för att dom sådär lite hastigt och lustigt fick låna en bilbarnstol i helgen. Så otroligt vackra och nog får det mig allt att drömma lite extra om rosenbuskar i världens alla rosa nyanser som blommor och doftar precis sådär överdådigt som bara rosor kan. 



***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails