söndag 3 januari 2016

Ett nytt år.









Gott Nytt År!

Så var 2016 igång och det känns väldigt bra att säga tack och hej till 2015. Året som förvisso var ett väldigt händelserikt år, inte minst med tanke på flytten och vårt nya vackra Stinshus, men som också innehöll en del väldigt tunga månader. En tid jag mer än gärna lägger bakom mig. På så många vis tror jag 2016 kommer att bli ett mycket bättre år och för första gången på länge känner jag ett inre lugn. En känsla av att ha landat. 

Visst är här mycket kvar att göra i huset (tar det aldrig slut?), visst är småbarnsåren minst sagt tuffa (hej sömnbrist och sjuka barn!) och visst går vardagen på högvarv från tidig morgon till sen kväll men allt det där, det som är livet helt enkelt, pågår i alla fall i ett hem som är vår framtid. Vi ska fortsätta att bo in oss, träffa nära och kära, uppleva saker som familj och fortsätta att göra sådant som ger mer energi än det tar.  

För mig kan inget vara viktigare än att finna inre ro. Jag har levt ett par år för många med kaos i själen. Men det är över nu, i alla fall utifrån vad jag vet om och hur jag känner idag. 







Och nyårsafton då?

Ja, med det nya år kom tyvärr små hemska baciller så vårt firande blev väl inte fullt så glittrigt och mysigt som jag hade tänkt. Lillebror var utslagen av feber men femåringarna klädde sig så fina och jag fick på mig en silvrig paljettkjol dagen till ära. Och maten blev precis så god som vi hoppats på. Barnen åt pannkakor och tyckte att det där med att sätta tomtebloss på tallriken var en himla kul idé. Så lite det krävs ibland; några sprakande tomtebloss på ett pannkaksfat. 


Ja, lite så blev starten på nya året hos oss. 
Lite mer sjukstuga än jag hade hoppats på och några sömnlösa nätter för mycket men annars ett år som har potential att bli riktigt bra. 

Så Hej 2016!
Vi är redo att köra igång!


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails