tisdag 6 oktober 2015

Några dagar i solen.



Om man följer mig och bloggen på Instagram eller Facebook har man kanske sett att jag minsann har varit ute och luftat mig över helgen. Jo, men visst! Det händer ju inte allt för ofta kan man nog lugnt säga. Men, nu är jag i alla fall tillbaka i ett höstsvalt Skåne efter några fina dagar i soliga Palma.

Överallt en himmelens massa god mat, en otroligt charmig stadskärna, shopping och några timmars avkoppling i solstolen. Varma kvällar på balkongen med utsikt över hamnen och den upplysta katedralen som lös upp i natthimlen. Fina vänner och kollegor som resesällskap. 





Och de två allra första nätterna så långt borta från mina tre småttingar gick ju riktigt bra, trots den där fladdrande nervösa känslan i magen. Inte för att tror att jag är oumbärlig; nej nej, det är säkert både nyttigt och bra att bryta vardagslunken men det kommer inte helt enkelt för någon med mitt kontrollbehov. 


Men oavsett hur fina dagar det än var finns det inget som slår att vara hemma. 
Just precis här, i ett Skåne som är alldeles höstsvalt, med min fina familj. Och med några dagar färre kvar tills vi flyttar till vår dröm.

Nej, det finns absolut ingen annanstans jag vill vara än just här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails