söndag 26 januari 2014

Nu ska det bli ordning på torpet.

  

Så kom den till slut. Vintern.
Minusgrader och en vind så isande att den går rakt igenom lager på lager av kläder och gör små barnakinder alldeles rosiga. Inne håller vi brasan igång och känner den där sköna känslan som bara kommer av värmen från en öppen spis. Och sakta men säkert tinar små rosiga kinder upp och fötterna blir alldeles varma och gosiga i små fårskinnstofflor.

Själv står jag i vardagsrummet med barnkläder bokstavligen upp till knäna. Allt från nyfödd till tre år. Två fina yrväder hjälpte såklart till att tömma ut alla påsarna på golvet. Jag viker, sorterar, kastar och sparar. Håller upp puderrosa små klänningar och tröjor med bilar. Håller mot näsan och drar in en svag doft av bebis och tvättmedel. Nog mest tvättmedel i ärlighetens namn. Minns tillbaka och ler lite fånigt för mig själv ibland. Lägger prydligt i lådor och märker upp med namn och storlek. Och gör plats för nytt, som den här bedårande jumpsuiten från PompDeLux.

Och medan jag ser framför mig hur Liv njuter sommar i blommiga kläder har snön sakta börjat singla ner från himlen. Men vad gör väl det när man har en brasa som värmer och det snart är ordning och reda på dom finastes kläder.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails