fredag 10 januari 2014

Hejdå julen


Sådär ja.
 
Då var julen utstädad ur vårt lilla hus och alla vackra röda hjärtan, kulor i fattigmanssilver och sötaste grisen i randigt tyg ligger åter i källaren i väntan på att det ska bli december igen. Det mesta överlevde dessutom barnens framfart. Grisen blev av med knorren och en tomteflicka bröt foten men inget som inte Karlssons klister och nål och tråd kunde rädda.
 
Granen däremot fick ta en del och såg rätt vissen ut mot slutet.
Å så blev det såklart mer plats för vilda lekar i vardagsrummet när den väl flyttade ut på gården. Sånt uppskattas av treåringarna. Det och att springa fram och tillbaka bland de torra barren som föll i hundratal när mannen kånkade ut den genom huset. 
Sann glädje.
 
 
Till min egen glädje hittade jag alldeles underbara trärullar med vackra band innan jul. Att det dessutom låg två till i en julklapp under granen från finaste mamman, hon som alltid vet vad som får hjärtat att klappa lite fortare, gjorde inte saken sämre. Min mamma ja. Å pappa. Dessa två som gör så mycket för mig och min familj. Som alltid ställer upp. Som barnen älskar med sådan självklarhet.  
 
 
Så med julen utstädad, känslan av att aldrig vara ensam och några fler trärullar till samlingen är jag redo för helg.
 
Imorgon packar vi in hela stora familjen i bilen och åker till vänner på landet för en härlig kväll tillsammans. Till ett vackert hus, omgivet av hästhagar, som alltid får mig att längta lite mer intensivt tills den dag vi själva lämnar vårt lilla parhus för en gammal gård utanför staden. Till det hus där våra barn ska få växa upp. Där dom ska få springa fritt med naturen runt husknuten. Där många av våra drömmar förhoppningsvis ska bli sanna.
 
Men innan dess njuter vi helg!
 

3 kommentarer:

  1. Så härligt att läsa dina inlägg på bloggen igen. Förstår att tiden ibland inte räcker till men vi är säkert många som uppskattar dina fina ord och bilder när du väl hinner med det. Hoppas alla magsjukor och andra baciller håller sig borta från er under lång tid framöver.
    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Det är så underbart & upplyftande att läsa dina inlägg om livet med små barn & händelser kring vardagen kryddat med det vackra i lantlig inredning!
    Det värmer mitt hjärta i min vardag. Tack!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Fina foton! Nu när julen är över får man börja frossa i härlig vårinspiration! :) Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails