onsdag 25 januari 2012

Pärlhyacint

Några vårlökar har letat sig in i huset men jag vill inte tjuvstarta våren alltför mycket. Just nu njuter jag av att vi äntligen fått lite sol och minusgrader. Jag älskar att andas in kall och klar luft, känna hur det nyper i kinderna och att se hur vackert frosten ligger på hustaken. Min spegelhylla i matrummet har jag visat många gånger men jag tycker så mycket om den så här kommer den igen. Hyacinterna har åkt ut och pärlisarna är på plats.

Imorgon får jag hjälp med tvillingarna och ska delvis ägna dagen åt att vila men också ta tag i en jättehög med tvätt. I vardagen hinner man oftast bara med att röja det nödvändiga och lakan och annat blir liggandes. Jag tror aldrig att jag tidigare i mitt liv har sett fram emot att tvätta och stryka men imorgon ska det faktiskt bli riktigt skönt att i lugn och ro städa undan högarna.

Kram Anna


7 kommentarer:

  1. Härliga lökar i härliga krukor! Och hyllan tål att visas om och om igen!
    Lycka till med tvätten....
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Det är en härlig känsla att få gjort tvätt och annat. Just ikväll har jag huvudvärk, ostädat, massor med tvätt, storhandlat i 2 timmar och stundande 3 års kalas imorrn....direkt efter jobbet men först köpa ett till paket och slå in dom andra i fina papper jo just jag är trött också:( men nu tar jag en värmande tekopp och sen är det bara bita i det sura och ta fram dammsugaren och skurhinken...jag vill att vi ska få vakna upp imorrn och bara längta till kalaset.

    Kram Anna V

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite vårlökar fastän vi också njuter av vintern!
    Ditt program för morgondagen låter som småbarnsmammans vardag... vad fint att du får hjälp med tvillingarna den stunden!
    Mysig tvättdag :)
    Kram, Jessica

    SvaraRadera
  4. Så fint! Jag gillar dina ägg:)
    Ha det så mysigt med tvätten imorgon!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så härligt med vårplantering!
    Förstår känslan att få dona lite i fred även om det bara är tvätten som ska tas om hand så blir det ju lite egentid för dig och det brukar vara guld värt när barnen är små.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej fina Anna! Ja, det är verkligen vackert med snön, de klara och vackra men kalla dagarna. Är det vinter så är det precis så här det ska vara, tycker jag. Då blir ju även våren ännu mer påtaglig sedan :)

    Pärlhyacinter är ljuvligt och de gör mig alldeles prillig i kroppen.

    Jag önskar dig en finfin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Vårlökar är så mysig i den här tiden.
    Så mysigt du har gjord på din hylla.
    Kram Gerda

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails