onsdag 14 december 2011

Fräscht i krukorna



Då var det tid att byta ut alla överblommade hyacinter. Hoppas att dom nya blommor vackert till julhelgen. Det är alltid lika svårt att parera in det där. Favoriten i år är den lila hyacinten med sina vackra lökar och ljuvliga doft. Till det blir så fint med lite grå spansk mossa.

En annan ny favorit är att leka med text i inläggen. Både på bilderna och för sig själv. Ska försöka att inte överdriva det för såklart är det vanliga foton som är intressantast att titta på. Men det är en vacker utfyllnad när det inte varit en bra fotodag!

Eftersom jag är själv hemma dom flesta dagar är det inte helt lätt att få till levande bilder där jag själv är med. Det brukar jag lösa med att ställa upp kameran och använda den vanliga hederliga funktionen självutlösare. 10 sekunder har man på sig att inta en tjusig position. Ganska kul att leka med även om det mesta inte går att använda! Ja, vad man kan roa sig med kul saker när man är mammaledig!

Kram Anna


4 kommentarer:

  1. Bara så mycket fint visar du .Hyacinten är favorit blomman just nu .Ha en fin dag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med dej det är inte lätt att veta hur länge dom ljuvliga hyacinterna står,det blir några köp innan jul!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  3. Visst är hyacinter ljuvliga. Ska oxå byta ut mina överblommade nu innan jul!

    Och det är ju en sann förmån som mammaledig - att roa sig med allehanda fotoprojekt :-).

    SvaraRadera
  4. Gaaah vad vackra foton och vilken fin blogg du har! Konstigt att jag inte varit här förut! Nu lägger jag upp dig på min blogglista :-)

    Rackarns vilken fin header och snygga ramar. Jag har ju inte Photo Shop så jag har ingen aning om hur jag ska kunna få till en så fin header. Dilemmat är att jag har mac och då finns det inte så många lätta program därute och ladda ner och PS verkar så svårt.

    Ha det bra!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails