fredag 25 november 2011

Hästapållar


Ett paket med fina små hästapållar kom igår. Hittade dessa ljuvliga gunghästar på Broarnes. Med sin röda färg är dom fina nu till julen men dom ska nog få vara framme året runt i barnens rum. Alldeles för vackra för att ligga i en låda resten av året.

Min fantasi tryter lite idag efter att ha börjat dagen redan fyra i morse. Min lilla sessa tyckte nämligen att vi skulle gå upp då. Prinsen sov en timme till men lillan gav sig inte. Så fyra gick vi upp, hon munter och vid gott mod, jag aningen surmulen. Klockan åtta kändes det som att vi varit uppe i en evighet, tyckte sessan med som somnade i matstolen med huvudet ner på brickan!

Det här är inte direkt en blogg om barn men säkert har många som tittar in till mig en massa erfarenheter vad gäller just småfolket. Största dilemmat här hemma nu är just sömnen. Varje dag börjar med frågan: varför är det så svårt att få ett barn att sova? Alla råd och tankar tas välkommet emot! Beställde boken Sova hela natten från Anna Wahlgren i morse. Kanske kan vara något?

Tryck på bilden för att komma till tävlingen

Glöm inte att tävla om en fin husnummerskylt från Ramsign!
Sista dagen är nästa onsdag den 30 november!

Kram Anna


3 kommentarer:

  1. Finfina gunghästar! :)

    Ja du, det här med sömnen kämpar vi också med... Grabben är vaken mellan 5 och 10 gånger per natt, men somnar om bara jag matar honom, vilket ju leder till att jag gör det, för då får ju jag sova...! Borde få honom att sluta äta på nätterna, han är ju inte hungrig precis, men orkar helt enkelt inte ta tag i det. Sen vägrar jag att ha honom att gråta... Köpte boken "somna utan gråt" av Elizabeth Pantley, men gav upp redan efter ett par nätter då allt bara blev värre, han slutade sova på dagen osv. Påpekas bör att jag inte följde allt till punkt och pricka, och det var väl det jag borde ha gjort! :) Hoppas ni hittar ett sätt som fungerar för er så ni får börja sova gott om nätterna!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så koselig disse hestene var!!

    Kjekt med hyppige innlegg fra deg Anna...koser meg med å titte :o)

    ha en fin adventshelg :o)

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en underbar adventssöndag!
    Ha den bästa dagen ♥
    Kram Raina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails