tisdag 9 mars 2010

Solkatt

Läshörnan uppskattas av både oss och katterna

Sol och värme är härligt för en liten katt som Myra

Älskar rutiga tyger

Här har ni vår lilla läshörna. Bibliotek är att ta i lite väl mycket men tanken är i alla fall att man ska slå sig ner och läsa en stund. Kan inte riktigt bestämma mig för om det är fint eller fult att allting syns in en bokhylla. Hur vackert är det egentligen med CD:skivor, dvd, korgar, tidningar och böcker? Vad tycker ni? Jag blev så inspirerad att följa Maries exempel och sätta dörrar och tyg för alltihopa men mannen gillar det som det är.

Bokhyllan rymmer en massa saker

I korgarna finns alla ljus och servetter

Lycka är en mjuk tass

Böcker kan vara riktiga konstverk men åsynen av alla plastiga skivfodral skulle jag kunna leva utan. Tips, idéer och åsikter om en vacker bokhylla mottages tacksamt!

Må väl!

♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Själv älskar jag att ha böcker synliga. Jag tycker de kan "göra" hela intrycket i ett rum. Lääängtar efter att bygga klart min bokhylla och kunna packa upp alla böcker som ligger i kartonger för tillfället. Brukar roa mig med att sortera om böckerna i bokhyllan lite då och då. Ibland efter författare, ibland färg och ibland killar och tjejer var för sig. Har nog varit bibliotikarie i ett tidigare liv;)
    Ha det bra. Kram!

    SvaraRadera
  2. Din blogg är ju för härlig, liksom din läshörna och din solkatt!! Mari.

    SvaraRadera
  3. Synest det er koselig her i biblioteket ditt Anna!!
    Liker så godt bøker jeg....og de kan godt være synlig!!
    En flott stol.....og søøøøte pusen din :o)
    Klem!!

    SvaraRadera
  4. Jag har hängt vita voilegardiner från taket och ner till golvet framför våra CD-hyllor. Men jag måste säga att när man ser ert rum så tycker jag faktiskt att det är superfint så där. Så tycker Stina. haha...;-) Kram du gumman

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är jättefint då det döljer alla böcker SAMTIDIGT som det är såå snyggt med "biblioteks-känslan"...tyckte det såg hur fint ut som helst det där hemma hos er...röstar för att INTE gömma allt, ändå ;)

    Kram kram :)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är fint! Det känns som ett levande hem, där böckerna ska användas, om du förstår vad jag menar. Dessutom tycker jag ni lyckats ordna i hyllan så att det ändå ger ett lugnt intryck - böcker/skivor i samma storlek tillsammans osv. Nä jag tycker ni ska behålla det så, jag skulle gärna sätta mig tillsammans med katten i ert bibliotek :-).

    Kram M

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails