måndag 8 mars 2010

Man kanske inte kan tro det...

Vardagsrum möter hall

Ärvd symaskin...

...med vackra detaljer

...men vi har faktiskt fler rum än matrum och kök. Mina bilder utgår till 95% därifrån eftersom det är mina absoluta favoritrum och inredda helt och hållet i min smak. Vardagsrummet har tyvärr hamnat lite i skymundan och därför tänkte jag ägna veckans inlägg åt just det rummet och bjuda på en liten guidad tur. Första delen har ni här.

Gammalt och nytt

Ljust och mörkt
I vardagsrummet trängs gammalt och nytt med varandra, mörka möbler möter vita golv och tak. Stilen är lite mer blandad än matrummets enhetliga vita och grå inredning. Det gamla har kommit till oss genom arv och auktion. Det nya är främst från Ilva och Ikea. Sekretären och symaskinen har jag ärvt efter min mormor och morfar. Klockan är från R:s familj. Vår vardagsrum är väldigt litet, max 20 kvadrat, och det är inte helt lätt att få plats med allt man vill utan att det ger ett stökigt intryck. En utmaning helt klart!

Önskar dig en fortsatt bra vecka!


♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. Hur fint och vackert som helst.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vad underbart fint och vackert.ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Å det ser jättefint ut i ert v-rum - skall bli spännande att se fortsättningen!

    Ha en skön vecka - kram C

    SvaraRadera
  4. Så flotte saker hos deg!!
    Nydelige arveting....jammen er dere heldige :o)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails