söndag 14 mars 2010

Feeling blue - in a good way


Kladdkaksmuffins med blåbär



Formar från Elsas hem


Blå är färgen för dagen. Jag har en tendens att ofta tänka i "teman" när jag gör något. Tycker om att matcha, mixa & skapa med en röd tråd i bakhuvudet, eller idag ska jag kanske kalla det en blå tråd *ler*. Blått har egentligen inte varit en färg jag tyckt så mycket om tidigare men jag börjar ändra mig lite på den punkten. Tänk ett sovrum med vitmålad liggande råspont på väggarna och härliga ljusblå sänglinnen. Det kan inte bli mer lantlig sommarkänsla än så. Något för vår framtida skånegård.


Råkade matcha blåbären med min blå klänning *ler*



Amerikanska blåbär - i sommar ska jag odla egna



Här hemma älskar vi verkligen söndagar. Enda problemet är att tiden går alldeles för fort och projekten är fler än antalet timmar. Ikväll tänker jag fortsätta planera vår trädgård och försvinna in tankar om doftande kryddväxter, smala grusgångar, mormorsblommor och rosenprakt. Nästa helg åker vi och hämtar gamla takpannor till våra två uthus. Vilket spännande trädgårdsår vi har framför oss!


Livlust i bokform


Maria, tack för att du tittar in hos mig! Boken "Gabriellas trädgård" köpte jag på bokrean på Åhléns men den finns att beställa på både Bokus och Adlibris. Lycka till med altanen! KRAM

♥ ♥ ♥

Kram Anna

7 kommentarer:

  1. ohh vilka ljuvliga bakverk du har åstakommit,är det enkel kladdkake recept med grädde och blåbär som topping?
    vad härligt det låter med ljusblåa sängkläder mmm för varma svala sommarkvällar.
    kram erica

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder..jag tror mail kommer till dig snart. Har mailat Kristin om dagar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Åh så godt dette så ut....hva er kladdkake da???
    Jeg har faktisk en busk med amerikanske blåbær i hagen....og blått er jeg veldig glad i!!!Kjempefine former også!!
    Har lyst på denne boken og jeg ser de har den på cdon.com også :o)

    Ha en fin søndagskveld :o)

    SvaraRadera
  4. Hej gumman! Hoppas du mår bättre. Kan du gömma undan en muffins till mig, tills nästa gång vi ses. de ser underbart goda ut :D. funkar den 26e?
    Kramar L

    SvaraRadera
  5. Nämen åååhhh så ljuvligt du har bakat - både innehållet och formarna var underbara!

    Jag har också suttit och läst mina trädgårdsböcker i helgen - så mycket drömmar och visioner som snurrar i huvudet nu:)

    Ha en skön vecka - kram!

    SvaraRadera
  6. Mums vad smarrigt! Nu har vi inte bakat på ett tag här hemma och jag börjar bli riktigt sugen. MEn ska nog vänta tills vi är helt friska... vill ju inte bjuda på en halsfluss ;-).

    Kram M

    SvaraRadera
  7. ÅÅh nu blir jag så sugen och har inget mjöl hemma, använde det sista till limpor igår...
    Har läst ikapp lite, du har verkligen jättejättefint hemma!
    Angående sofforna, det är ju väldigt fint och enkelt att förändra med en vacker kvilt eller pläd över ryggstödet, som ett förslag om du inte vill sy.

    Kramkram, Ann-Christine

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails