fredag 19 februari 2010

In a "shabby" state of mind

Våningsfat i zink

Ärvt silver

Fick ett så vackert våningsfat i julklapp av föräldrarna. Nu står det på soffbordet och bara längtar efter att få fyllas till bredden med vackra ting. Bjuder på ett litet smakprov idag men ljuset försvann för mig innan jag hann fota klart så det blev inte några bra helhetsbilder. Kanske kommer längre fram istället. Idag kliar det i hela kroppen efter att komma iväg till lite olika auktioner och loppisar. Jag skulle gärna vilja fynda en riktig härlig gammal plåtburk att ha t ex mjöl i. Tittade på några klipp från "Leila på landet" och såg en helt ljuvlig variant där. Silverfat och brickor står också högt upp på önskelistan. Många fyndar på Tradera. Jag har inte testat någon gång men man kan säkert hitta jättemycket fint. Jag vill gärna titta, känna, vrida och ha mig innan jag köper men samtidigt är det ju ett jättebra sätt att söka upp just det man är ute efter. Får kanske prova någon gång!

Gröna hjärtan

Känns härligt med fredag och helg. Imorgon blir det en lång promenad nu när förkylningen äntligen börjar ge med sig (om vi inte blir helt insnöade vill säga, Kung Bore ska tydligen köra ett varv till).

Må väl och njut av den kommande helgen!

♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Att gå på loppis eller secondhand är nästan beroendeframkallande hihi.
    Plåtburkar är ju härliga. Finns i så många varianter. Ha en härlig helg och bilderna var härliga.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad fint våningsfatet verkar vara! En massa fina grejer hade du i den iallafall :P

    Oj, loppis fick jag lust att gå på också! I somras hittade jag en fin plåtburk som jag nu har mjöl i, kan tänka mig många fler :P

    Ha d gott i helgen!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. vilket läckert våningsfat du har.Ja det är konstigt men sant är du inte på g efter något då hittar du allting.Men nu då så letar jag våningsfat som en tok .Men nej jag hittar inget konstigt.Får man fråga var du hittat ditt ?Kostar.Ha en mysig helg varmkram Rita♥

    SvaraRadera
  4. Läste just ditt förra inlägg och tänker ungefär i samma banor. Vi flyttade för två år sen in i ett nybyggt hus och idag ångrar jag att jag inte valde en annan stil. Precis som hos dig har min smak "utvecklats" genom bloggandet. Man ser hur andra har gjort och tänker "varför har jag inte..."
    Samma sak hos mig, som hos dig, man hade inte möjligheterna just då att göra det.
    Tycker ändå att du kan vara nöjd, du har ett väldigt vackert hem!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!

    Vilket fint våningsfat du har fått, jättevackra bilder!

    Här är en som nästan har abstinens efter att gå på loppis just nu, känner nästan hur det kryper i kroppen, hihi. Vi har varit sjuka så mycket de senaste veckorna, så det har i princip inte blivit ett endaste loppisbesök den sista tiden.

    Egentligen är jag som du och gillar att kolla och känna på grejerna på riktigt innan jag köper. Handlar i princip aldrig via någon webshop, men däremot är jag helt frälst på Tradera. Har gjort många fina fynd där och jag har faktiskt aldrig blivit besviken.

    Nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan tillsammans med nyaste numret av JDL magasinet, kan ju inte bli bättre!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Återigen har jag tittat på dina vackra bilder.
    Jag har flera gånger handlat på Tradera och alltid blivit nöjd. Vi tycker också att det är kul att gå på auktioner, och det har väl handlats en del.

    Ha en trevlig helg!
    Faster G och farbror L

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails