söndag 24 januari 2010

En isande vind...

Ljuvliga lila krokus i tallrikshyllan

Underbart är kort. Snart har krokusen blommat över.


...har gjort kinderna röda av köld både igår efter joggingturen i skogen och idag efter långpromenaden vid havet. Efter en varm dusch känner man sig härligt avslappnad och lugn i kropp och själ. Inne blommor krokusen som ett vårtecken men det är många vinterdagar kvar tills den tittar upp i rabatterna. Vi har lite smått börjat diskutera, planera och drömma om vårens utomhusprojekt men budgeten är minst sagt begränsad med en man som pluggar. Vi får väl se vad vi hittar på och vad pengarna räcker till. Alltid blir det väl något kul projekt att pyssla med.

Blomman är kanske vackrast...

...men löken är inte så dum den heller

Har inga särskilda planer för dagen utan gör det jag känner för. Ska på en internutbildning hela nästa vecka i samband med att vi byter ut hela vår it-plattform på jobbet. Alla program internt och externt kommer att förändras, så det gäller att hänga med. Det brukar vara fullspäckat schema med mental trötthet som följd efter en sådan intensiv vecka så nu laddar jag batterierna för fullt.

Hoppas ni har haft en skön vinterhelg!
Tack för att ni tittar in till mig och för alla värmande kommentar.

♥ ♥ ♥


8 kommentarer:

  1. Hej Anna!!
    Låter som du haft en härlig helg!! Vi har åkt skidor både idag och igår, så skönt!!
    Visst är de vackra lökarna, inte bara blommorna;o) Lycka till med din kurs!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så skjønne krokus! Var på plantasjen i dag, men de hadde verken perleblomster eller krokus... Vel gikk jo ikke tomhent hjem, men mange primula ble det!
    Hilde

    SvaraRadera
  3. Så härligt med lite vårblommor, men som du säger så är det ju många vinterdagar kvar innan vi får glädjas över dom ute. Själv så sycker jag ju att det ärhärligt med vinter också. En skidtur eller en joggetur som gör en röd i kinderna, kall och varm på samma gång. Så få komma in och duscha och ta på sig goa varma kläder och sjunka ner i soffan med en kopp varm dricka och ett interiörblad - underbart:)

    SvaraRadera
  4. Å vad härrligt med isande vind och lite vinter våriga bilder, och vad härligt att höra fler som inte planerar att dagen i minsta detalj och bara ta dagen för vad den är!
    Att du vågar dig ut i kylan och springa,

    Kram lisa

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder... med färg som värmer både kropp och själ! Tar också dagen som den kommer när jag kan... sån är jag för det mesta och mina organiserade vänner får spader... :)

    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  6. Herlige bilder her hos deg!! Krokusen er vakker!!
    Kjekt å planlegge vårens prosjekter :o)
    Håper alt er bra og ønsker deg en fin uke Anna

    SvaraRadera
  7. Låter som en skön helg inför en tuffare jobbvecka - viktigt!

    Visst är det härligt att börja drömma om kommande trädgårdsprojekt. Men jag håller med dej - det blir mycket pengar. Jag brukar säga att jag verkligen gräver ner mina pengar på våren. Men jag älskar det!

    Hoppas du får en fin vecka - kram!

    SvaraRadera
  8. Hej lilla du och tack för dina söta och peppande rader:)

    Vackra bilder!
    Visst är det så att HELA den lilla blomman är så söt och ack så förgänglig...


    Ha en bra tisdagkväll.Kram/S

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails