lördag 23 januari 2010

Ekologisk livsstil...

Hos Mandelsmanns i höstas

Vackert sliten

...är temat i senaste numret av Lantliv. Första reportaget var från Österlen. Underbara bilder från Mandelmanns trädgårdar i Rörum. Jag blir alltid lika inspirerad av människor som lever ut sin dröm och som har en stark gemensam vision. Trots allt hårt slit, som en gård med all säkerhet innebär, tror jag att det är oerhört tillfredsställande att få arbeta sida vid sida mot gemensamma mål.

Gamla fönster blir ett enkelt växthus

Spännande sorter

Bär...

...och skånsk mylla

Just det här att dela en dröm med sin livskamrat är a och o för mig. Det hjälper när livet är tufft. När den ibland gråa och tunga vardagen kommer in och när den första förälskelsen har lagt sig. Det är då det börjar på nåt vis, när världen inte längre är lika rosaskimrande. Med en gemensam grund att stå på klarar man så mycket mer än man tror men utan den faller man lätt isär och ingen finns där och plockar upp bitarna.

Växthuset...

...var fyllt av olika sorters tomater

Naturen är vacker...

...och bjuder på så mycket gott


Var rädd och dig och dina kära. Önskar en härlig lördag.

♥ ♥ ♥


5 kommentarer:

  1. Vilket fint och tänkvärt inlägg.
    Ha en fortsatt fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Et fint innlegg Anna!!

    Ha en fortsatt fin helg :o)

    SvaraRadera
  3. Titta in hos mig om du vill. Du har fått en award av mig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt och ditt inlägg är mycket tänkvärt! Jag hoppas att du får en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Jag såg reportaget i Lantliv!! Härligt att jobba tillsammans för gemensamt mål!!
    Trevlig söndag;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails