måndag 7 december 2009

Grymt söt...


Nöffe i halm


... är den här lilla söta grisen. Han står tryggt på tallrikshyllan, skyddad från fyra små tassar som vill leka med honom. Jag har upptäckt att det inte är helt lätt att göra fint hemma när man har två katter som ska nosa och leka med allt *ler*. Oavsett är dom mina små änglar trots att dom effektivt arbetar på att förstöra alla ambitioner jag har om ett helt, rent och vackert hem.


Från julmarknaden på Marsvinsholms slott 2008


Efter jobbet drack mannen och jag varm glögg och eldade i brasan. Lite vardagslyx som betyder så mycket. Egentligen skulle vi tvätta kakelplattorna i badrummet men latheten tog överhand. Nu ska vi krypa upp i soffan och njuta av kvällen.

Önskar dig en skön måndag och start på den nya veckan

Kram Anna

10 kommentarer:

  1. Heisann Anna!!
    Godt du koser deg litt innimellom også!!
    Det må vi jo gjøre litt nå!!
    Så koselig denne halmgrisen var da og kjempefine innlegg du har hatt i helgen!!
    Har kost meg i københavn...og vil snart tilbake!!

    ha en fin ny uke :o)

    SvaraRadera
  2. Åh vad ni gjorde rätt i att strunta i kaklet och mysa till det istället!!!
    Ha en fortsatt bra kväll♥
    Kram/S.

    SvaraRadera
  3. Å så skönt. Och så söt gris! Bara vänta tills ni får barn, om det står i livsplanen. DÅ bli hemmet en cirkusplats. hihi...

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  4. Nassen är en riktig sötnos!! Och det låter som en riktigt trevlig kväll:o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken söt liten gris. Och visst måste man ta sig en liten paus då och då.
    Kram Therése

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg jag hamnade på. Den här grisen var så jättesöt!
    Ha en bra dag!
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  7. Söt liten Nöffe :D
    Jag har två, en större o en mindre... de står inne på altanen i år, brukar ha haft dom på bron...men som du sa... katten kanske skulle ge sig på dom :S

    Ha en fin dag!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Åh så kul att se en gullig och lycklig gris dessa hemska tider i övrigt.... busa med halmiga grisar är nog mysigt för en omogen katt: ) så mycket fint du har och verkligen vackra foton!!! Ja, det är vardagslyx, elda i brasan och dricka glögg, mmmmm.... Mari.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Oh, vilken härlig blogg du har! Jag har inte haft varken tid eller ork att blogga på en vecka nu...men så sätter man sig ner och kikar runt hos alla fantastiska bloggare som finns. Då återvänder kraft och lust att pyssla och fixa igen! =) Nu måste jag länka dig så jag kan fortsätta att kika in och bli på gott humör!!!

    Vilken söt liten nasse! Vi har en liknande som brukar få möta våra gäster på förstukvisten. Måste ner i källaren och leta fram honom nu!

    Må så gott & ha en fortsatt bra vecka!!!
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  10. Hej Anna!

    Mycket trevlig och innehållsrik blogg du har.
    Jag liksom du och din mamma älskar mycket pynt.
    Man blir glad av det.
    En mysig och härlig jul önskar faster Gunnel.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails