tisdag 1 december 2009

Adventshjärtan

Små hjärtan från Fridas gård

Pysslade ihop en av årets adventsljusstakar i lördags. En enkel variant med mossa, blockljus och söta skyltar.

Ett enkelt snöre att binda runt ljusen

Mossa är ett måste till julen

Jag är inte så förtjust i att dekorera med för mycket saker när jag pysslar. Ofta tycker jag att naturens material är det allra vackraste. Mossa, granris, kottar... så fint i sig själv. Stjärnanis och kanel är också favoriter med sin härliga doft och form.

På rad

Snart tänder vi det andra ljuset

Snart har halva veckan gått och vi är inne i december månad. Mannen jobbar som en tok för att få badrummet klart tills Lucia. Kanske kan jag snart krypa ner i ett varmt bad med massa badskum...

Nu är vi inne på vår tredje månad utan dusch så ni må tro att vi längtar. Som tur är har jag världens finaste föräldrar som alltid ställer upp och låter oss använda deras badrum. När allt är klart tänkte vi fira med en tur till Köpenhamn och bara njuta av den vackra julskyltningen och stämningen.

Hoppas du har en mysig kväll! Själv tänker jag på allt härligt som hör december till och lyssnar på julmusik.


10 kommentarer:

  1. Vilken fin adventsljusstake, det enkla är det vackraste. Jag är som du och pyntar mest med naturmaterial nu till julen, blir både vackert, rofyllt och stämningsfullt.

    Förstår att du längtar tills badrummet är klart, tänk vad du ska njuta när du får ta premiärbadet!!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du längtar efter egen dusch och bad.
    Vilken fin ljusstake. Det enkla är alltid det finaste.
    Kram Therése

    SvaraRadera
  3. Så fint det var!!
    Så enkelt og koselig!!
    Håper det ordner seg med badet deres nå da....ikke noe særlig å være foruten dusj :o)

    SvaraRadera
  4. Hihihi, jag tänkte säga "luktar ni inte?" hihi men tänk så bra det blir när det blir klart!

    Jag är helt enig med din enkla linje för pynt och pyssel. Enkelt är bäst!

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  5. Ha ha... ja det kan man tro men riktigt så illa är det inte som tur är inte ännu *ler*! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Finfina bilder hos dig Anna!! Ljusstaken blev riktigt bra!! Visst är det jobbigt utan badrum...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Nämen vilken vacker blogg! Hittade hit via Emmas utsikt, och tur var väl det. Så nu har jag lagt till dig i bloglovin :-). Ha en bra vecka!

    Kram M

    SvaraRadera
  8. En helt underbar adventsljusstake!!! Jag vet inte om jag redan sagt det men, tusen tack för att du gav din röstade till mej i Ikea-tävlingen, jag blir sååå glad!!! Mari.

    SvaraRadera
  9. Så fin adventsstake!! :) Veldig koselig med lys og forventninger nå i desember... :)

    SvaraRadera
  10. Hej Anna!

    Så vacker ljusstake - underbara hjärtan.

    Vi sitter i samma båt angående badrum - åhhh va jag längtar tills det blir klart.

    Ha en mysig onsdagskväll - kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails