tisdag 27 oktober 2009

These are a few of my favourite things

Min fina lökkorg
Luffarslöjd. Det är nog favoriten framför alla andra just nu. Jag har en idé (kanske inte helt originell men dock) om att hänga upp olika korgar, gjorda av både tråd och trä, i kökstaket. Har en del vackra saker som jag vill hänga upp och både använda och njuta av. Dessutom börjar det bli fullt på alla hyllor och bord.

Nu ska jag bara försöka övertyga mannen om att det är faktiskt är en sak att prioritera även om om vi just nu lever utan ett fungerande badrum. Kan bli en tuff nöt att knäcka men väl värt ett försök!



Idag längtar jag redan lite till helgen. Jag är så sugen på att ta fler helbilder i kök och vardagsrum men ljuset är inte det bästa nu. Får försöka jobba på det så ni ser hur vi bor. Det är lätt att hamna i "detaljträsket" *fniss*!

Önskar alla som kikar in en mysig kväll!

Kram Anna

PS. Tack för titten Moster! Blev ni nöjda med resultatet av ert skapande? ♥ Kram ♥

7 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Tack för kommentaren hos mig!
    Vilken fin blogg du har! Verkligen fina bilder, du måste ha en bra kamera? eller så är det du som e otroligt skicklig på foto, hihi!

    Lägger till dig i min blogglista, så jag hittar igen dig ;)
    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! Det blir säkert fint att hänga upp korgarna i taket!! Riktig lantkänsla:o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag gillar detaljträsket. Kör på!

    :)

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!

    Så fina bilder! Även om jag, som du vet gillar helhetsbilder så är det såklart blandningen som gör det...:)

    Hur går det med ert badrum? Vårt känns väldigt avlägset men renoveringen går framåt...vad har ni för planer?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Vilken super idé, jag ska testa att få igenom det förslaget här hemma med! Vi bor 4 katter och två människor i ett 50 kvm stort torp så taket borde ju verkligen utnyttjas =)!

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!

    Vad skönt att rensa, och ännu bättre att få plats med lite nytt *skrattar*. Nog är man väl hopplös, men du är långt från ensam i alla fall.
    Att hänga korgar i taket är jättefint. I många äldre kök var det precis så förr. Däremot kan det inte varit så hos oss. Vi har bara lite drygt 2 m i takhöjd i köket, jag når upp när jag är barfota. Hänger vi något där så får vi se upp!!!

    Vår tapet är jättefin. Jag tycker fortfarande jättemycket om den efter tio år. Den kommer från Lim och handtryck. Om du går in på deras hemsida och klickar på tapet och väljer kulturhistorisk bok så finns den där. Den heter mölletorp.

    Ha en riktigt skön och mysig allhelgona helg!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt och mysigt kök ni har!

    kram Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails