måndag 19 oktober 2009

En francais s'il vous plâit



På väggen i vårt matrum har vi en vacker dikt skriven av Paul Verlaine. Mannen är tokig i schabloner - särskilt franska liljor - så en sådan fick det också bli. Just liljor hittar man lite varstans i vårt hem. Ibland även på konstiga ställen som inne i barskåpet. Sån är han, min man, fastnar han för något så gör han...

Själv är jag väldigt glad för flaskor och burkar av olika slag. Häller ofta över från trista plastförpackningar till fina glasburkar. Det känns lite mer äkta och roligare på nåt vis när man ska använda innehållet. Dessutom ser det så mycket finare ut.


Hittade dessa söta tyglock i favoritaffären Levande hem. Ovanpå står ordet "Homemade". Jag tycker om att inreda med användbara saker och blandar gärna gammal och nytt. Mormors silverbestick ligger inte i en låda utan står synliga i en glasburk. Kryddsaxar och snöre är både vackert och praktiskt att ha framme. Det mesta är till för att användas och alldeles för vackert för att gömmas undan i lådor.


2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder!
    Söta små tyglock till burkarna.
    Instämmer, det fina ska användas inte bara ligga i lådor och skåp.
    Jag gillar också franska liljor :-)

    Ha det fint!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Så finab ilder.
    Ha en bra onsdagskväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails